scouter_går_på_skogsstig_på_jamboree17

Hjorten

Äventyrare 12-15år

Hjorten är kårens äventyraravdelning och samlar alla scouter mellan 12-15 år. Som äventyrare tillämpas patrullsystemet där scouterna delas in i åldersblandade patruller. Alla aktiviteter, såväl på veckomöten som på läger, genomförs sen i dessa patruller vilket gör att scouterna lär känna varandra och utvecklar sin förmåga att samarbeta. Som Äventyrare förväntas man även lösa uppgifter i större utsträckning på egen hand vilket innebär att ledarna har tagit ett litet kliv tillbaka. Ledarna leder verksamheten och instruerar, men därefter är det scouterna som själva måste lösa uppgiften.

Hjorten träffas på onsdagar kl.18:30-21:00. Våra aktiviteter gör vi i huvudsak utomhus och därför gäller alltid kläder efter väder. Under året deltar vi även på kårgemensamma aktiviteter, genomför kanot- och vinterhajker, och givetvis deltar vi  på årets höjdpunkt, Kårlägret!