jalabankesbro5

Scoutgården

Sedan början av detta sekel har scoutgården vid Jarlabankes bro varit hemvist för Täby kyrkby scoutkår. Scoutgården byggdes 1935 och var till slutet av 1900-talet Betania-kapell.

Lokalerna

Lokalerna består av en större och en mindre sal på bottenvåningen samt ett rum och kök på övervåningen. Entréramp för rullstol finns till bottenvåningen men toaletter finns endast i källaren och en trappa upp.

Bottenplan och kök är tillgängliga för olika aktiviteter, hobbyverksamhet, övernattningar och sammankomster för c:a 40 personer. Bord, stolar, porslin, glas, kaffekloppar, bestick mm finns i huset. I köket finns bland annat en större kaffebryggare samt diskmaskin och spis.

Bokning

Scoutgården kan bokas av privatpersoner och ideella föreningar i mån av tillgång (för icke medlemmar i Täby kyrkby scoutkår krävs att hyresgästen är minst 25 år). Uthyrning sker ej till politiska eller icke-demokratiska organisationer. Vi tar ut en avgift för att täcka våra kostnader. Styrelsen förbehåller sig rätten att neka bokning/tillträde.

Det finns möjlighet att boka:
– scoutgården/lokalen per kväll/dag
– scoutgården/lokalen hel helg (fredag-söndag)
– enbart porslin, stolar och bord per dygn och
– ljudanläggning per kväll.
Andra scoutkårer kan boka scoutgården till reducerad avgift

(för övernattning mm ett eller flera dygn).

Vill ni veta mer om lokalernas tillgänglighet för olika aktiviteter och övriga förutsättningar, skicka ett mejl till stuga@tks-scout.se eller använd formuläret under Kontakt så hör vi av oss så snart vi kan.

Scoutlokalens besöksadress:
Jarlabankes Bro 5,
187 70, Täby

Kollektivtrafik:
Flera busslinjer stannar precis utanför scoutlokalen vid hållplats Jarlabankes Bro. Inom cirka 15 minuters promenad finns även Roslagsbanans station Täby Kyrkby.