scouter_går_på_skogsstig_på_jamboree17

Funktionärer

Scoutkåren är alltid i behov av ideella krafter som hjälper till att driva och utveckla verksamheten. Våra ledare gör ett enormt arbete ute i avdelningarna och lägger ner väldigt mycket av sin tid på att planera, förbereda och hålla i avdelningsmöten, hajker och delta i andra kårgemensamma aktiviteter. Just nu har vi dessa mer bestående arbetsgrupper som utöver Styrelsen arbetar parallellt med avdelningarna för att verksamheten ska fungera. Utöver dessa tillsätts även temporära arbetsgrupper inför större aktiviteter som exempelvis valborgsfirandet och kårlägret.

Idag är det många ledare som också engagerar sig i detta arbete runtomkring. För att kårens verksamhet ska kunna utvecklas och för att vi ska kunna erbjuda ännu fler barn och unga möjligheten att bli scouter behöver vi dock låta ledarna vara just ledare och att det finns andra personer som stöttar med sakerna runtomkring. Att engagera sig i kåren behöver varken vara svårt eller tidskrävande! Vill du engagera dig i kåren – oavsett om det är en punktinsats eller ett mer löpande arbete – är du varmt välkommen att kontakta oss!

Materielgruppen

Materielgruppens uppgift är att organisera allt arbete som berör kårens materiel. Till viss del handlar det om vård och underhåll men kanske framförallt om att skapa struktur, identifiera inköpsbehov och arbetsleda arbetsdagar.

Valberedningen

Valberedningens uppgift är att inför kårstämman ta fram förslag på personer för de poster som ska tillsättas. Även medlemmarna i valberedningen väljs in på kårstämman.

Revisorer

Revisornas uppdrag är att granska verksamheten och dess ekonomi. Revisor och revisorsuppleant väljs in på kårstämman.