scouter_går_på_skogsstig_på_jamboree17

Bli Scout

i Täby Kyrkby Scoutkår

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så placeras du på väntelistan och vi återkommer i turordning så snart en plats blir ledig i lämplig åldersgrupp. Nya avdelningar startar varje höst.

Har du frågor eller vill bli stödmedlem, kontakta oss via ”Medlemskap” på sidan Kontakt. Stödmedlemmar omfattas av samma nationella och internationella regler och medlemskap som gäller för kårens aktiva scouter.För 2024 gäller följande medlemsavgifter. Avgiften faktureras centralt av Scouterna som terminsavgift.Scout   600 kr per termin (1200 kr per år)Syskon  550 kr per termin (1100 kr per år)Ledare  10 kr per termin (20 kr per år) och för barnen 550 kr per terminRover   250 kr per termin (500 kr per år)Stöd    550 kr per termin eller 250 kr per termin (1100 eller 500 kr/år)

Fält som är markerade med * är obligatoriska.